Thursday 15 December 2016

EH! Hi!

Assalamualaikum!

Eh! Hai! Ada yang rindu kite tak? Hahaha
Sorry sebab selalu tipu nak update story kan. Aku pun tak tau kenapa susah bebenor nak update story sekarang ni. Apa yang busy sangat aku pun tak tau.

Erm.erm. Korang apa cerita? Sihat?

So far sekarangkan cuti sekolah, so aku pun cuti sekali lah kiranya. Tapi tinggal 2 minggu lebih je lepas tu dah start sekolah. Jap jap. Aku dah cite eh aku keje apa sekarang? Hahahahaa

Sebelum ni kan aku keje restaurant manager lepas tu dpt jadi cikgu ganti je 3 bulan dekat satu sekolah ni. Kiranya cuba nasib la kot2 sangkut terus jadi cikgu.

Masa tu aku masuk jadi cikgu bulan Feb. Awal bulan. Itu pun Afad kawan aku yang suruh try. Thank you Fad. Lebiu! Aku jadi cikgu art untuk Year 7 sampai Year 9.

Mula-mula cuak gila babeng weh! Aku dah la memang tak dak pengalaman mengajaq lepas tu pulak memang tak dak langsung education based macam class management, pedagogy segala mak nenek ni. Debaq jangan cakap la.

Tapi so far alhamdulillah memang ok untuk 3 bulan tu. Lepas cikgu art tu datang balik aku tak sure yang aku sambung atau pun pergi sambung kerja balik dekat Mid Valley. Tapi rezeki kot Vise Principal tu datang observe class, then after two weeks aku terus dapat offer serap jadi cikgu tetap. Allahu Allahu. Leganya rasa dah la memang kena bidang aku memang terasa di awang-awangan kejap.

So memang sampai sekarang la aku jadi cikgu kat situ. So sekarang kan cuti sekolah sekali dengan aku la cuti sekali. Best jugak jadi cikgu ni. Walaupun kengkadang aku rasa pening jugak kepala sebab banyak benda nak kena buat lepas tu nak kena apply segala method.

Tapi best jugak sebab aku kan over sikit! Hahaa. So bila pergi camp or field trip memang aku lah yang paling over nak mampus. Well.....

Macam2 weh pengalaman yang aku dapat. Sedih ada, marah ada, gembira memang la banyak. Kengkadang rasa macam give up bila tak boleh nak buat budak2 ni faham something tapi bila boleh buat rasa macam wow gila!

Nanti aku cerita lagi eh pasal cikgu art ni. Boleh cari #msajeeartclass dekat Instagram.

Ok nanti aku update lagi!

Till then!

Xoxo
Kak bedah the cikgu art
(Wowow overrnyaa)

No comments:

Post a Comment